شروع دوره دستیار دندانپزشک

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۲۰۳۸ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۲۵۳۵
دستیار دندانپزشک یا تکنسین دندانپزشک به عنوان کمک یار دندانپزشک یا هر شخص دیگری که در حال انجام عملیات ترمیمی و درمانی بر روی بیمار است می‌باشد. دستیار دندانپزشک بیمار را آماده برای عملیات دندانپزشکی می‌کند و همچنین وسایل مورد نیاز را ضدعفونی و استرلیزه می‌نماید و در هنگام عملیات دندانپزشکی وسایل مورد نیاز را به دندانپزشک می‌دهد.
شروع دوره دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک به خاطر ثبات شغلی، ورود سریع به بازار کار و ماهیت پزشکی و کمک‌کننده‌ای که دارد جزو شغل‌های محبوب به حساب می‌آید. دستیاران دندانپزشک عموماً با ویژگی‌هایی چون نظم، منطقی، کارآمد و اجتماعی بودن شناخته می‌شوند. برای دستیار وظایف گسترده و متنوعی تعریف شده؛ اما چه در مورد کارهای روتین و عمومی مطب دندانپزشکی و چه در مورد وظایف حرفه‌ای و تخصصی، دستیار دندانپزشک به سطح بالایی از مهارت و دقت نیاز دارد.

با توجه به موارد ذکر شده حضور کادر آموزش دیده در مراکز دندانپزشکی بعنوان دستیار کنار دندانپزشک امری اجتناب ناپذیر می باشد. در این راستا برنامه آموزشی دستیار کنار دندانپزشک (به انگلیسی : dental assistant) با هدف آموزش به دستیاران جهت کمک به کادر مشغول به کار در مراکز درمانی و مطب های دندانپزشکی می باشد.

دوره دستیاری دندانپزشک در مرکز آموزشهای تخصصی کوتاه مدت شماره ۲ (رشت) در روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه آغاز گردید.

در این دوره فراگیران با کلیه تجهیزات دندان پزشکی، آشنایی با دهان و دندان، کنترل عفونت و خونریزی، آشنایی با پروتز و

ارتودنسی آشنا میشوند.

شایان ذکر است پس از اتمام دوره به فراگیران گواهینامه پایان دوره از سوی جهاد دانشگاهی اعطا خواهد گردید.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام دوره های آتی با شماره ۰۱۳۳۴۳۵ تماس و یا به آدرس رشت، میدان فرهنگ، جنب فروشگاه رفاه مراجعه نمایند.


( ۷۴ )

نظر شما :