تفاهم نامه همکاری

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۴ کد : ۵۷۱ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۸۸۱
تفاهم نامه همکاری آموزشی مشترک معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با سازمان نظام کاردانی ساختمان استان
تفاهم نامه همکاری

تفاهم نامه همکاری آموزشی مشترک معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با سازمان نظام کاردانی ساختمان استان پیرامون برگزاری دوره آموزشی ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست (HSE) ویژه اعضا و سایر دوره‌های عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته ویژه خانواده‌های اعضا منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان، میرمسلم رهبرهاشمی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در جلسه امضای تفاهم نامه آموزشی با سازمان نظام کاردانی استان گیلان، اظهار کرد: عزم و اراده سازمان نظام کاردانی استان برای دانش افزایی ستودنی است، این در حالی ست که فعالیت‌های این سازمان به دلیل برخی از سیاست‌های آموزشی در سطح ملی تحت شعاع قرار گرفته اما سازمان کاردانی با درایت هیئت مدیره خود بر خلاف برخی از سازمان‌های مشابه به دنبال پویایی و تحرک در مسیر دانش افزایی و بهره گیری از دوره‌های آموزشی مهارت محور است.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، افزود: علاوه بر اینکه اعضای نظام کاردانی از دوره‌های آموزشی مورد تفاهم بهره مند می‌شوند، خانواده‌های آنان نیز می‌توانند از سایر دوره‌های آموزشی عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته جهاددانشگاهی با تخفیفات ویژه بهره مند شوند.

وی به مزیت‌های دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: افراد با شرکت در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی می‌توانند اقدام به راه اندازی بازارکار خصوصی کنند و همچنین با ترجمه مدارک خود از این گواهینامه‌ها به عنوان دوره‌های مهارتی بین المللی بهره برداری نمایند.

رهبرهاشمی ادامه داد: باتوجه به تغییر برنامه‌های راهبردی از سال گذشته در معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با هدف پیاده سازی سیاست‌های کلان و الگویی واحدهای پیشرو کشور در حوزه آموزش و همچنین با بهره گیری از نیروهای تحصیلکرده جوان ضمن بروز کردن محتوای آموزشی دوره‌ها، به دنبال تخصصی‌تر کردن دوره‌های مهارت آموزی برای جوانان جویای کار و حرفه هستیم.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام کاردانی در گیلان، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان بزرگترین شبکه آموزشی معین از سوی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کشور محسوب می‌شود که می‌تواند در اجرای دوره‌های مذکور در چهار زیر گروه؛ ایمنی ویژه اعضای هیئت مدیره پیمانکاران و کارفرمایان، ایمنی ویژه کارگران، ایمنی ویژه مسئولین ایمنی (دوره عمومی) و شناسایی اثرات و ارزیابی ریسک به متقاضیان ارائه خدمات آموزشی کند.

وی با بیان اینکه انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی برای سایر نهادها و ارگان‌های متقاضی قابلیت اجرا دارد، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان به آدرس http://www.gujd.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۱۳۳۴۳۵ و ۰۱۳۳۳۳۶۲۲۷۴ تماس حاصل کنند.

رضا رحیمی پور، رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گیلان در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در راستای بهره مندی اعضای نظام کاردانی از دوره‌های آموزشی ابلاغی وزارت کار مبنی بر دوره بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست (HSE) در محل کار طی امضای تفاهم نامه مشترک با معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان دوره مذکور برگزار می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر نظام کاردانی گیلان ۲ هزار و ۹۵۴ نفر عضو دارد که هزار و ۱۵۰ نفر دارای پروانه اشتغال در پایه‌های ۳، ۲ و ۱ در بخش اجرا و نظارت هستند. کاردان‌ها بازوان اجرایی در پروژه‌های مختلف عمرانی کشور می‌باشند که متأسفانه با توجه به نادیده گرفتن توان بالقوه آنها، باعث دلسردی شأن شده و اکثر آنها در حال ارتقا سطح تحصیلی و به طبع مهاجرت از نظام کاردانی به نظام مهندسی می‌باشند. چنانچه این روند ادامه پیدا کند مطمئناً در آینده خلاء این قشر فنی در پروژه‌های مختلف مشاهده خواهد شد.

رحیمی پور تصریح کرد: از آنجایی که کار ساماندهی معماران تجربی طبق دستور العمل صادره از اداره کل راه و شهرسازی بر عهده سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گیلان است؛ تعداد ۵۵۰ نفر معمار تجربی در سه پایه ۱، ۲ و ۳ نیز در بخش سازندگان حقیقی فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گیلان تصریح کرد: در حال حاضر در استان گیلان به ازای هر کاردان ۷ نفر مهندس هستند که این آمار از نظر استاندارد بایستی تقریباً برعکس باشد و طی بررسی‌های بعمل آمده آمار فوق در کل ایران نیز به همین صورت هست.

وی ادامه داد: هدف هیأت مدیره سازمان نظام کاردانی استان گیلان برای اینکه بتواند اعضای محترم را حفظ کرده که این امر باعث بقای سازمان نیز می‌گردد؛ این است که بتواند در کنار پیگیری جهت گرفتن امتیازات مختلف (سهمیه نظارت و اجرا) در زمینه فراهم نمودن امکانات رفاهی برای آنها نیز تلاش نماید که انعقاد تفاهنامه با جهاد دانشگاهی یکی از همین موارد است و تمام اعضا و خانواده آنها بتوانند از این موقعیت بدست آمده بهره مند شوند تا ضمن آموزش و فراگیری علوم مختلف بتوانند جذب بازار کار شده و از تخفیفات ویژه آنها نیز استفاده نمایند.