برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در رشت

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۱۴۶ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۰۵۵
برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در رشت

نمایشگاه آثار صنایع دستی زنان سرپرست خانوار کارگاه " توشکه" در راستای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی به مناسبت روز صنایع دستی ۲۰ لغایت ۲۷ خردادماه در رشت برگزار شد.

نرگس طهماسبی، یکی از پیشرانان طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در حال اجراست، با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از ۲۰ لغایت ۲۷ خردادماه برپا شده است، اظهار کرد: صنایع دستی ۱۳ زن توانمند در این نمایشگاه عرضه شد.

وی هدف از برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار را جبران بخشی از آسیب اقتصادی ایام شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار کارگاه مشاغل خانگی «توشکه» در رشته‌های مختلف هنری مانند رشتی دوزی، دوخت لباس و چرم دوزی فعالیت می‌کنند.

مسئول کارگاه «توشکه» دوخت کیف پارچه‌ای، نقاشی روی پارچه، چاپ باتیک، ساخت گل‌های زینتی و زیورآلات نقره، گلیم و فرش و… را از دیگر محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار دانست و یادآور شد: این بانوان توانمند با تولید صنایع دستی چرخ یک زندگی را می‌چرخانند.

طهماسبی، تولید حصیر و ادویه جات و سبزی جات معطر خشک شده را بخشی دیگر از محصولات تولیدی این کارگاه دانست و بیان کرد: از فضای کارگاه «توشکه» به عنوان گالری فروش صنایع دستی استفاده می‌شود و مقرر شده پایان هر ماه عرضه محصولات را به صورت نمایشگاهی در محل کارگاه داشته باشیم.

وی بانوان مشغول در این کارگاه را اعم از خودسرپرست و سرپرست خانوار دانست و متذکر شد: درآمد این نمایشگاه طی هفته اخیر حدود ۹۰ میلیون ریال بوده که نشان دهنده توانمندی بانوان ماست.


( ۲ )