شروع سومین دوره آموزشی الگوسازی و دوخت در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۱۷۶ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۲۴۱
شروع سومین دوره آموزشی الگوسازی و  دوخت در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن

معرفی دوره:

در دنیای امروز نقش لباس و زیبایی و تأثیر آن در شخصیت و برازندگی و نشان دادن فرهنگ، سنت، آداب و رسوم، ملیت، مذهب، سرزمین، مکان و زمان اهمیت بیشتری پیدا کرده و از تأثیر دنیای مد هم بی بهره نمانده است. دوخت لباس نیز با پیشرفت علوم و فنون و تکنیک همگام شده و روش‌های ساده اولیه دوخت و تهیه لباس تقریباً مطرود شده است. اگر چه طراح لباس با توجه به نیاز جامعه و رعایت شخصیت اجتماعی و فرهنگی افراد و با دقت و ذوق و سلیقه لباسی را طراحی می‌کند که از همه جهات مورد پسند جامعه قرار گیرد، اما باید قادر به رسم الگو و ساخت آن بدون عیب و نقص و دوخت لباس نیز باشد. نقاش می‌تواند لباس زیبایی را طراحی کند که از نظر تکنیک نقاشی بی عیب و نقص باشد اما آیا قادر است طرح خود را نیز به مرحله اجرا در آورد و آیا معانی خاص خطوط مختلفی را که در روی طرح یک لباس رسم کرده به خوبی می‌داند. در این دوره آموزشی هنرجو تمام تکنیک‌های طراحی دوخت و الگوسازی و دوخت را به صورت تخصصی آموزش می‌بیند.

هدف دوره:

آموزش شیوه‌های کاربرد برش الگو و آماده سازی الگو برای برش؛ آشنایی تکنیک‌های دوخت برای هر لباس که نقش مهمی را ایفا می‌کند و از سوی دیگر با روش‌های رسم الگو در کشورهایی که در زمینه تولید پوشاک و صادرات آن موفق هستند آشنا شود و اطلاعات کافی در مورد شیوه‌های دوخت نیز کسب نماید.

سرفصل دوره:

  • الگوسازی دامن
  • الگوسازی انواع شلوار
  • الگوسازی انواع بلوز و کت بهاره
  • الگو سازی انواع مانتو و پالتو
  • الگوسازی انواع پیراهن

شایان ذکر است پس از اتمام دوره، به فراگیران گواهینامه پایان دوره از سوی جهاد دانشگاهی اعطا خواهد گردید.

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت (فومن):

آدرس: استان گیلان – شهرستان فومن- خیابان مفتح- جنب ساختمان هلال احمر

تلفن: ۰۱۳۳۴۷۳۱۶۱۶-۰۱۳۳۴۷۲۵۴۸۸

کلید واژه ها: لباس دوخت لباس دوخت دوره الگوسازی الگوسازی انواع الگو فومن شهرستان فومن مرکز فومن خیاطی پیراهن جهاد دانشگاهی جهاد سازمان جهاددانشگاهی


نظر شما :