برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت از سالمند (سالمندیار)

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۱۸۱ خبر ویژه
تعداد بازدید:۲۷۴
برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت از سالمند (سالمندیار)

مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت شماره یک معاونت آموزشی کارگاه آموزشی مراقبت از سالمند (سالمندیار) را برگزار کرد.

با عنایت به قرارداد آموزشی فی مابین معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کارگاه آموزشی مراقبت از سالمند (سالمندیار) باهدف آشنایی و توانمند سازی فراگیران با روش های مراقبت از سالمند ویژه خانواده معظم شهدا برگزار گردید.

با عنایت به افزایش بالای سن کثیری از جمعیت کشور و رشد روزافزون افراد مسن و ورود به سن کهولت در آینده نه چندان دور، مراقبت ازسالمند وسالمندیاری به یکی ازچالش ها و اولویت‌های حوزه اصلی سلامت تبدیل خواهد شد. لذا مراقبت از سالمند به قدری مهم است که امروزه در کشور یک رشته دانشگاهی جدید تحت عنوان مراقبت سلامت برای حمایت از سالمندان، ایجاد شده است.

مراقب سالمند باید اصول مراقبت را از پیش فرا گرفته باشد تا بتواند بد خلقی ها، بی خوابی ها و سایر شرایط سالمند را تحمل کند.

بحث مشکلات جمعیتی و چالش جمعیت یکی از ابر چالش‌های دنیا است، بنابراین یکی از مباحث مهم که در آینده دنیا مطرح است، موضوع آموزش و توانمندی سالمندان است.

فراگیران در این دوره شیوه برقرای ارتباط صحیح با سالمند، شناخت شناسایی دشواری های عاطفی سالمند، آموزش شیوه آمادگی جسمانی ورزش و تمرینات بدنی مناسب دوران سالمندی، شناخت و شناسایی بیماری ها و آسیب های دوران سالمندی، آموزش مراقبت های بهداشتی دوران سالمند را آموزش دیدند و در پایان نیز به فراگیران گواهینامه پایان دوره اعطا می گردد.

کلید واژه ها: سالمند مراقبت سالمند مراقبت آموزشی آموزش فراگیران آمادگی جسمانی بهداشتی بنیاد شهید ایثارگران جهاد جهاد دانشگاهی سازمان جهاددانشگاهی


( ۱ )

نظر شما :