کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» با همکاری مرکز شماره ۲ معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۱۹۲ خبر ویژه آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۷۸
کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» با همکاری مرکز شماره ۲ معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، از برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» خبر داد و گفت: این کارگاه به میزبانی جهاد دانشگاهی گیلان و با حضور ۷۰ نفر از اساتید و وکلا و دانشجویان رشته حقوق برگزار شد.

مجتبی کاسی نرگسی، از برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه از سوی انجمن های تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان و با همکاری معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، آموزشی و فرهنگی خوب این کارگاه، افزود: خشونت علیه کودکان و زنان یکی از جرایم پرتکرار بوده و لذا ضرورت برگزاری چنین کارگاه هایی به ویژه برای دانشجویان رشته حقوق احساس می شد.

مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، با بیان اینکه ۷۰ نفر از اساتید و وکلای دادگستری و دانشجویان رشته حقوق در رویداد علمی مذکور شرکت کردند، گفت: این کارگاه هم به صورت حضوری و هم برخط برگزار شد.

کاسی نرگسی از بررسی ابعاد سه گانه جرم شناسی، رویه قضایی و قانون گذاری در ایران در کارگاه مذکور خبر داد و عنوان کرد: دکتر علی داودی، مدرس دانشگاه و قاضی دادسرای عمومی و انقلاب، سید رضا محمد پورفکر، قاضی دادسرای عمومی و انقلاب و شیما علی پور، مدرس دانشگاه و قاضی دادسرای عمومی و انقلاب از اساتید این دوره کارگاهی بودند که به انتقال مفاهیم حقوقی پرداختند.

وی هدف از برگزاری کارگاه جرایم خشونت‌بار در حوزه کودکان و زنان را آشنایی هرچه بیشتر و دقیق تر جامعه هدف با این جرایم دانست و یادآور شد: یکی از ویژگی های این کارگاه، بازخوانی پرونده های مرتبط و پرسش و پاسخ در قالب موت کورت (دادگاه آزمایشی) بین اساتید و دانشجویان بود.

گفتنی است فراگیران در پایان کارگاه گواهینامه حضور در کارگاه آموزشی را دریافت نمودند.

کلید واژه ها: کارگاه برگزاری کارگاه کارگاه جرایم خشونت کارگاه جرایم جرایم برگزاری کارگاه جرایم جرایم خشونت اساتید دانشجویان دادسرای عمومی انقلاب قضایی قانون وکلا دادگستری جرم جهاد جهاد دانشگاهی سازمان جهاد دانشگاهی


نظر شما :