دوره های علوم پزشکی ویژه بازار کار

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۹ کد : ۲۲۰۵ خبر ویژه آخرین اخبار
تعداد بازدید:۳۱۳
دوره‌های حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی از پرطرفدارترین کلاس‌های آموزشی هستند که در جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می‌شوند. علاقه‌مندان برای یادگیری مهارت‌های لازم در زمینه‌های مرتبط با پزشکی و سلامت در این دوره‌ها ثبت نام می‌کنند تا توانایی‌های لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورند. افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها پس از اتمام هر کدام از دوره های گروه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی مدرک معتبر دریافت می‌کنند.
دوره های علوم پزشکی ویژه بازار کار

چرا ثبت نام در دوره‌های حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی

سلامت از مهم‌ترین پارامترهایی است که تمام مردم دنیا برای داشتن یک زندگی ایده آل به آن نیاز دارند؛ اما کاملاً طبیعی است که در تمام طول زندگی، احتمال ابتلاء به بیماری برای همه مردم وجود داشته باشد و برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی حق طبیعی همه افراد است. در این راستا لازم است که افرادی با داشتن علم و مهارت کافی برای کمک به مردم در مسائل بهداشتی در سراسر دنیا وجود داشته باشند.

در واقع روش‌های بهبود سلامت برای رسیدن به یک زندگی پایدار، نوعی مهارت است که نیاز به یادگیری دارد. در امر بهبود سلامت به غیر از پزشکان، خود مردم نیز باید آموزش‌های لازم برای رسیدن به سلامتی و روش‌های خود مراقبتی را فراگیرند. از این جهت، جهاد دانشگاهی، خود را موظف دانسته تا دوره‌های مربوط به پزشکی و سلامت را برای علاقه‌مندان به یادگیری مباحث پزشکی و بهداشت برگزار کند.

معرفی دوره‌های علوم پزشکی جهاد دانشگاهی

پزشکی جز رشته‌های دانشگاهی بسیار سخت است که تنها افراد باهوش و با استعداد می‌توانند در این رشته به تحصیل بپردازند؛ اما در این میان، افرادی هستند که تمایل تحصیل در رشته پزشکی از طریق دانشگاه را ندارند و ترجیح می‌دهند با شرکت در دوره‌های گروه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی مهارت لازم برای کمک به مردم را کسب کنند و برای مثال به عنوان دستیار پزشک وارد بازار کار شوند. به دلیل این‌که جان انسان‌ها بسیار اهمیت دارد، لازم است که افراد سخت‌کوش و ازخودگذشته برای ثبت نام دوره‌های پزشکی جهاد دانشگاهی اقدام کنند.

از جمله دوره‌های گروه علوم پزشکی که در جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تکنسین داروخانه

  • کمک‌های اولیه و فوریت پزشکی

  • تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه

  • دستیار کنار دندانپزشک

  • تربیت اپراتور لیزر

 

اهمیت شرکت در دوره‌های علوم پزشکی جهاد دانشگاهی

افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باعث شده است تا نیاز به نیروی انسانی و کادر درمان بیش از پیش بالا رود. از طرفی وزارت بهداشت در زمینه پذیرش چنین رشته‌هایی با محدودیت روبه‌رو است. همچنین رشته‌های این حیطه از مشاغلی هستند که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به آن نیاز زیادی دارند. به دلیل این‌که این مشاغل با جان انسان‌ها سر و کار دارند، تربیت افراد متعهد و متخصص الزامی است.

 

شرایط ثبت نام در دوره‌های علوم پزشکی جهاد دانشگاهی

افراد داوطلب برای شرکت در دوره‌های حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی گیلان باید به اندازه کافی علاقه و انگیزه داشته باشند و از خود گذشتگی‌های لازم را برای کمک به دیگران در وجود خود ببینند.

این افراد باید از مسئولیت‌پذیری بالایی برخوردار باشند و نسبت به موارد زیر خود را متعهد بدانند:

  • به‌موقع حاضر شدن در محل کار
  • رعایت زمان شیفت‌های کاری
  • برخورداری از حس همدلی و همکاری نسبت به سایر افراد تیم
  • آگاهی از نیازهای بیمار
  • خوش‌اخلاق بودن
  • صداقت و صمیمیت
  • توانایی نگه‌داشتن رازهای بیمار
  • ایجاد احساس آرامش در بیماران
  • احترام گذاشتن به بیماران و هم‌تیمی‌های خود
  • پوشیدن فرم مخصوص

در کنار این موارد، هریک از دوره‌های پزشکی جهاد دانشگاهی دارای شرایط خاص خود هستند.

 

اعتبار مدرک دوره‌های علوم پزشکی جهاد دانشگاهی گیلان

شما بعد از سپری کردن هر کدام از دوره‌های گروه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی می‌توانید گواهینامه مربوط به آن دوره را دریافت کنید. این گواهینامه به شما اجازه می‌دهد تا در بازار کار به عنوان یک نیروی دارای تخصص پذیرفته شوید. گواهینامه دوره‌های پزشکی جهاد دانشگاهی معتبر و قابل ترجمه هستند و در نتیجه در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

 

علاقه مندان می‌توانند جهت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۳۴۳۵ - ۰۱۳ تماس حاصل نمایند و یا به صورت حضوری به مراکز جهاد دانشگاهی گیلان مراجعه نمایند.

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت رشت:

رشت- میدان فرهنگ- جنب فروشگاه رفاه

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت فومن:

فومن- خیابان شهدا- نبش خیابان مفتح- جنب ساختمان هلال احمر

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت بندر انزلی:

بندرانزلی- میدان گاز- داخل کوچه پوشاک موکارلو (لاله ۱) - نبش اولین چهارراه مدرسه جمهوری اسلامی

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت لنگرود:

جاده لیلاکوه- کوی ولایت- بعد از اداره محیط زیست

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت لاهیجان:

دانشگاه آزاد لاهیجان

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت رودسر:

رامدشت- جنب دامپزشکی

 

 


( ۲ )

نظر شما :