برگزاری دوره آموزشی رعایت بهداشت دام به منظور پایدارسازی شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فومن

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۲۴۳ خبر ویژه آخرین اخبار
تعداد بازدید:۶۲
دوره آموزشی رعایت بهداشت دام به منظور پایدارسازی شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فومن با حضور مدرس جناب آقای دکتر صفرزاده و جناب آقای مهندس پروانه مدیر آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فومن در مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شهرستان فومن برگزار گردید.
برگزاری دوره آموزشی رعایت بهداشت دام به منظور پایدارسازی شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فومن

برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه رعایت بهداشت دام می‌تواند به منظور پایدارسازی شغل در حوزه دامپروری بسیار موثر واقع شود. این دوره‌ها می‌توانند شامل مواردی نظیر بهداشت و بهره‌وری در دامپروری، رعایت استانداردهای بهداشتی در تغذیه و آب دهی دام‌ها، شناخت بیماری‌های مشترک در دام‌ها و روش‌های پیشگیری و درمان آنها، مراقبت از دام‌ها در مواقع استرس و بیماری، بهره‌وری در استفاده از داروها و واکسن‌ها و … باشد. این دوره‌ها با همکاری متخصصان و اساتید مجرب در حوزه بهداشت دام و دامپروری برگزار شده و می‌تواند به بهبود شرایط بهداشتی دام‌ها، کاهش خطر انتقال بیماری‌ها به انسان و ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات دامی کمک کند. این امر می‌تواند به حفظ سلامت دام‌ها، کاهش ریسک انتقال بیماری‌ها بین دام‌ها و حفاظت از استانداردهای بهداشت عمومی کمک کند. برای رعایت بهداشت دام، می‌توان به مواردی مانند تمیزی و ضدعفونی سازی اماکن نگهداری دام، تغذیه مناسب، واکسیناسیون منظم و مدیریت مناسب فضای دام‌ها توجه کرد. همچنین بهداشت کارکنان نیز بسیار مهم است و آموزش‌های منظم در این زمینه باید به کارکنان دامپروری ارائه شود. این اقدامات نقش مهمی در پایداری شغل و تولید محصولات دامی دارند.

کلید واژه ها: دام بهداشت دام بهداشت بیماری دامپروری دامی مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت (فومن) شهرستان فومن جهاد سازمان جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی


نظر شما :