نشست هم اندیشی دپارتمان روان شناسی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان به مناسبت روز جهانی سالمندان

۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰ کد : ۲۳۲۷ خبر ویژه آخرین اخبار
تعداد بازدید:۶۵
نشست هم اندیشی دپارتمان روان شناسی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان به مناسبت روز جهانی سالمندان

دومین نشست هم اندیشی دپارتمان روان شناسی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان به مناسبت روز جهانی سالمندی در روز چهارشنبه 18 مهرماه 1403 ساعت 10 صبح در دفتر معاونت واقع در تقاطع غیرهمسطح نیایش، برگزارشد.

در این نشست مشاور مدیرکل و مسئول دبیرخانه شورای سالمندی استان (خانم دکتر بهار پوررضا)، مشاور مدیرکل (آقای دکتر رضا جعفری) و کارشناس مسئول حوزه توانپزشکی، توانمندسازی و مراقبت در منزل سالمندان و معلولین معاونت توانبخشی ( آقای قاسم حقگو) بهزیستی استان با حضور آقای دکتر مهدی عاشورنیا سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان به چالش ها و ظرفیت های بهزیستی و جهاددانشگاهی استان بر مبنای تاکید ویژه روز جهانی بهزیستی امسال بر سالمندی با کرامت: اهمیت تقویت سیستم های مراقبت و حمایت برای سالمندان پرداختند.

آقای دکتر عاشورنیا با اشاره به اینکه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی عمومی و تخصصی شناخته شده است افزود هم اکنون نیز در حال راه اندازی دپارتمان هایی برای بهبود فعالیتهای آموزشی خود با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود و قابل دستیابی هستیم. از یکسو سالمند شدن جمعیت در حال حاضر یک واقعیت جهانی است که از اولویت های موضوعی استان گیلان نیز می باشد و جمعیت افراد مسن به طور قابل توجهی در حال افزایش است. از طرف دیگر سالمندی دوران مهمی از زندگی انسان ها است که حفظ و ارتقاء سلامت سالمندان در کلیه ابعاد (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) در کنار حفظ پیوند های خانوادگی و پیوند بین نسلی دارای اهمیت ویژه می باشد. در همین راستا هدف اصلی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان؛ تشکیل یک زنجیره انتقال دانش و خرد جمعی با صاحب نظران و متولیان امر در استان برای بهبود کیفی و کمی دوره های دارای مجوز و درحال برگزاری، تدوین دوره های جدید و آموزش های مکمل برای خود مراقبتی و ارتقاء توانمندی سالمندان، مراقبین رسمی و غیر رسمی، اعضا خانواده می باشد.

در ادامه همکاران بهزیستی ضمن ابراز خرسندی از تعامل و هم افزایی در این راستا به چالش های آموزشی موجود، ذی نفعان و گروههای هدف، پیشنهاد بازبینی و بومی سازی دوره های تاکنون برگزار شده، تدوین دوره های جدید متناسب با نیاز گروه های هدف مختلف، بررسی رقبای آموزشی و قابلیت های رقابتی، بهره مندی از پتانسیل سمن ها و مراکز مراقبت سالمند و همچنین ضرورت مطالعه و آسیب شناسی زندگی سالمندی و مطلع سازی مسئولین و متولیان امر از فرصت ها و تهدیدهای پیش رو جهت سازگاری جامعه مبتنی بر برنامه هفتم و اسناد بالا دستی پرداختند.

کلید واژه ها: معاونت آموزشی سالمند مراقبت سالمند روانشناسی جهاد دانشگاهی سازمان جهاددانشگاهی


نظر شما :